kommentarsvar

2011-02-28 00:44:50 / 2 kommentarer kommentera inlägget?..


"Lina" har skrivit en kommentar som ser ut så här:
"Tycker om att läsa din blogg. Tycker även att det verkar som om du och din pojkvän har en oerhört fin relation. Jag undrar lite om er förlovning. :) Hade ni "planerat" det länge innan ni förlovade er, eller hur gick allt till? Kan du inte berätta det i ett inlägg? :)"

Tack så jättemycket, till att börja med! Jag har redan berättat lite om Dennis och mitt förhållande i det här inlägget, men eftersom du undrar om just vår förlovning så kommer ännu en liten berättelse här.

Jag och Dennis hade varit tillsammans i nästan två år (alltså kanske 1 år och 10 månader) när jag på allvar började fundera på förlovning. Vi hade pratat om det lite på skoj tidigare och sagt "jag vill förlova mig med dig" osv, men aldrig bestämt någonting. En kväll när vi låg och kittlade varandra så stannade jag upp och bara tittade på honom. Han blev lite orolig och frågade om någonting var fel. Då frågade jag bara "vill du förlova dig med mig?" och han log och sa "det är klart att jag vill, älskling." När jag då sa "alltså, på riktigt. Jag menar, ska vi göra det?" då log han bara jättestort och sa att han ville det.

Då bestämde vi oss för att göra det på vår tvåårsdag, och att inte berätta det för så många. Jag talade bara om det för mina föräldrar och för två av mina tjejkompisar (jag fick lite skäll av min storasyster efteråt för att jag inte sagt något, faktiskt!) och den 17 september 2009 förlovade vi oss på restaurangen Birgers i Nyköping där vi åt trerättersmiddag som mina föräldrar bjöd på som förlovningspresent, bytte ringar och såg varandra djupt i ögonen som om vi vore nykära igen. Det är och kommer alltid att vara en av de finaste dagarna i mitt liv, än så länge.

Hoppas att du fått veta allting du undrade över, och om du eller någon annan undrar något mer så fråga gärna!

Min och Dennis förlovningsringar. Det står varandras namn och datumet i dem.

 

 

.


Kommentarer
Lina

Tack snälla för svaret :) Såååå himla fint och romantiskt, du är jätte duktig på att beskriva och skriva överhuvudtaget.

2011-02-28 19:02:07

svar: tack så hjärtligt! vad glad jag blir :) jätteroligt att du frågar saker när du undrar, förresten :D tack!

2011-02-28 21:31:54

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu