kommentarsvar; hår

2012-05-15 20:24:11 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag fick en kommentar angående mitt inlägg om mitt hår med en fråga om vilket shampoo och balsam jag använder, så jag tänkte att jag skulle berätta lite om mina hårprodukter.


Först och främst tvättar jag håret med shampoo och balsar från Body Shop. Det är ett lite dyrare alternativ (en flaska kostar lite drygt en hundring), men för mig är det helt klart värt det. Shampoot löddrar inte och är därför skonsamt mot håret. Det luktar gott och gör håret luftigt och lätt att borsta ut när det har torkat.


Nu har jag dessutom varierat med användning av ett shampoo och balsar för brunetter från PHC (enbart för att försöka hålla mitt olikfärgade hår så brunt som möjligt utan att färga det). Det är två produkter som jag rekomenderar enormt då de är dryga och därför räcker länge. De kostar omkring 60-70 kr på Åhléns och likande affärer. De luktar dessutom underbart gott. Precis som en chokladgodis ur Paradisasken. Jag står seriöst och luktar på den i säkert en halvminut innan jag har i det.


Efter varje dusch har jag i ett väldigt prisvärt värmeskydd från Uniq One. Det kostar också drygt en hundralapp och sen jag började med det tror jag inte att jag kan leva utan det. Det gör håret lent, väldoftande och otroligt lätt att borsta ut även när det är blött (trots att det inte ska rekomenderas, men ibland har man inget val.)


Jag äter dessutom dessa B-vitamintabletter två gånger om dagen. Dessa är bra för både hår och naglar. Ni som vill läsa mer om b-vitaminer kan ta en titt här.


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu