/HOW TO DO POLAROIDS/

2011-09-09 13:19:22 / 3 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag fick en kommentar av någon som ville veta hur jag gör polariodbilderna som jag skrev om i förra inlägget. Så jag tänkte förklara det lite snabbt.

Jag har nämligen två olika sätt. Det enklaste sättet är att ladda ner det här programmet som enkelt gör om filer till polaroider på bara några minuter utan att man behöver göra någonting själv. Bilderna ligger på skrivbordet och laddar sig bredvid "kameran".






Det lite mer avancerade, men mer personliga sättet, är helt enkelt att göra om dem i Photoshop. Först laddar jag ner en mall från t.ex. google och sen väljer jag ut en bild som jag vill göra om.




Kopiera in hela lagret över mallen och stäng den andra filen.


Sänk opaciteten så att du ser mallens kanter genom bilden och markera och radera det som är utanför.


När bilden passar måste färgerna bara fixas så att de ser gamla ut. Jag gör det för det mesta genom att först göra ett S i den röda kanalen i kurvor.


Sedan likadant i den gröna kurvan.


Därefter drar jag kanterna upp och ned i hörnen på den blåa.


Markera kurvlagret och tryck Ctrl+i så att lagret försvinner.


Markera sedan bilden och tryck delete för att få fram färgen i lagret. Se till att ha den vita färgen underst.






Kommentarer
Marcela http://mdiaz.se

skriver du ut själv eller framkallar du sedan?

2011-09-09 15:37:39
fia

tack såååå jätte mycket! :D

2011-09-10 00:07:43

Jag laddade ner det programmet och det verkar funka, men jag kan inte öppna bilderna eller lägga in dem någonstans, Är det meningen eller har det blivit fel någonstans?

Det blir en rödkrumelur på bilden o det enda man kan göra är att flytta runt dem o:

2011-09-15 11:12:33

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu