kommentarsvar

2011-03-21 11:43:49 / 9 kommentarer kommentera inlägget?..


Lina skrev en kommentar som såg ut så här:
"Hejsan! Jag undrar om du inte kan berätta lite om din väg till att ta körkortet?! :D

Hur lång tid tog det för dig från att du började med det tills att du fick det? La du ned mycket tid på teorin under din fritid?


/Lina"

Hej Lina! Självklart kan jag göra det. Jag började övningsköra någon gång på våren 2010 och då skrev jag också in mig på körskolan. Jag fick ett paket med 10 körlektioner, halkan, riskettan och teorin när jag fyllde 18. jag tog ungefär en två körlektioner i månaden och arbetade mycket med teorin emellan och körde hemma nästan varje dag. Jag satte upp två personliga mål:
1. jag ska ha körkort före min kompis Maja
2. jag ska ha körkort innan året är slut

Den 18 oktober fick jag dessutom, väldigt oväntat, en bil av min pappa!! Och det gav mig en riktig morot och jag slet som ett djur med teorin. Den 2 december hade jag uppskrivning och det gick galant, jag fick 55 poäng (man måste ha 52 för att vara godkänd). En vecka senare hade jag uppkörning och det gick mindre bra, han tyckte att jag hade för dålig uppsikt bakåt så jag klarade det inte. Då bokade jag en ny uppkörning och fick tid den 13 januari. Den körningen gick jättebra förutom att jag gjorde ett slarvfel och missade en högerregel, vilket gjorde att jag inte klarade det då heller. Nu hade jag två veckor kvar att klara uppkörningen på innan giltighetstiden för skrivningen gick ut (vilket betyder att jag måste göra om den) så jag fick panik eftersom det brukar vara omöjligta att få uppkörningstid snabbt, men jag ringde till trafikverket och fick en redan veckan efter, den 20 januari.

Den här gången gick det felfritt och jag fick pappret i handen som bevisade att jag hade körkort. I och med att jag fick köra upp tre gånger så gick det åt väldigt mycket pengar, men jag är så otroligt lycklig att jag har det nu och att allting är över.

Hoppas att det var ett tillräckligt bra svar, undrar du något mer är det bara att fråga.









.

Kommentarer
Lina

Tack så mycket för svaret! Vad roligt att du äntligen klarade det på tredje försöket, och jag förstår att du fick lite lätt panik när du hade två veckor på dig innan du skulle få göra om teorin också. Hur tyckte du att teorin var? Var den jätte svår, eller var det bara läsa på? :)

2011-03-21 14:31:26

Svar: jag är en sån som alltid har haft lätt för mig i skolan, men körkortsteorin var verkligen svår! Grejen med den är att den känns så ologiskt och onödig i många fall och det är mycket siffror och krångliga termer som man ska lära sig. Jag vet inte hur många timmar jag spenderade på körskolan, men det var oändligt många! Men det lönade sig ju iaf och jag är så stolt över att jag klarade det. Roligt att du skriver och frågar, jag blir jätteglad :) har du någon blogg som jag kan kolla på? Eller kan du berätta lite om vem du är? :)

2011-03-21 18:29:45
Lina

Tack så mycket för svaret, jag har precis börjar på körskolan.. Har kört ett tag hemma nu, och tagit en körlektion på körskolan förra veckan så det känns kul att vara igång! Har tyvärr ingen blogg, hade förut men det rann ut i sanden... Jag är en tjej på snart 19, längtar tills min student och vill ut i arbetslivet. Känns roligt att vuxen livet är på gång. Jag bor tillsammans med min mamma, pappa och bror. Har en pojkvän men just nu har vi det lite struligt mellan oss vilket känns jätte tråkigt. Tycker du och din pojkvän verkar ha det så himla underbart tillsammans, blir så glad av att läsa om er och önskade att jag själv hade det lika bra. (skämt o sido, men ni verkar verkligen ha det sååå fantastiskt).



Det var väl lite kort om mig, är det något så är det bara att fråga. :)

2011-03-21 20:43:33

Tråkigt att höra om dig och din pojkvän :/ Jag kan iofs lova dig att mitt och Dennis förhållande inte alltid är på topp och vi har verkligen haft våra ups and downs under åren, men kärlek övervinner allt och vi har offrat och ändrat oss båda två för att hålla ihop. När man varit tillsammans så här pass länge så är det svårt att tänka sig ett liv utan varandra och då kämpar man hellre lite extra. Hoppas att det löser sig för er.



Hur kommer det sig att du hittade till min blogg? :) var bor du? :)

2011-03-22 00:11:55
Lina

Men du och Dennis har alltid varit kära, eller hur? Jag och min pojkvän har ett problem som är percis tvärtom. Det känns som om allt snart är över, men vi båda vill få det bra igen. Jag tror att det går, bara vi vill, men jag vet inte om han verkligen vill. Jag velar fram och tillbaka och vet inte om jag ska släppa honom (innerst inne vill jag inte det) men jag kanske måste. Han säger att han älskar mig och vill vara med mig och allt det där, men vi bara är... (Förlåt för att du fick läsa om mitt trassliga kärleksliv)



Jag bor strax utanför Nyköping, och hur jag hittade till din blogg kommer jag helt ärligt inte ihåg, jag tror att det var via blogg.se dom har ju sin länk "Nya inlägg" och där kommer det en rad med olika nya inlägg från bloggerskor.

2011-03-22 16:39:08

tråkigt att höra :/ (jag godkände inte det inlägget så inte alla behöver se det). det är då det handlar om att prioritera och förstå vad som krävs. jag har alltid älskat dennis och han mig, men det har funnit stunder då vi har pratat om att lämna varandra för att det inte har funkat, och vi har ju gjort det också. men som tur är har vi hittat tillbaka.



okej, så roligt då bor vi ju nära varandra :)

2011-03-23 16:10:46
Lina

Tack för att du inte godkände min senaste kommentar, alla kanske som du skrev inte behöver se. (Känns lite personlig på något sätt). Vad roligt att ni hittade tillbaks igen, jag frågade min pojkvän häromdan om han trodde att vi skulle kunna hitta tillbaka igen om vi skulle släppa taget, men han trodde inte det och det gör mig bara ledsen. Men men! :)



Super bra blogg har du iallafall.

2011-03-23 17:52:35

okej :/ då är det bara att kämpa ännu hårdare. försök tänka på allt som du uppskattar hos honom och lyft fram så mycket du kan av det :)



tack så jättemycket, du gör mig så glad :)

2011-03-23 18:52:10
Lina

Tack själv, för dina tips & råd! föröker hela tiden att tänka på allt roligt vi gjort tillsammans, och allt fint som finns hos honom. Men ska försöka tänka på det ännu mera! Tack snälla du. :)

2011-03-23 19:51:29

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu