"Birger jerl, then wise man. Han loot Stockholms stad at byggia, med digert with oc mykin hyggia, eth fagerth hus ok en godhan stadh"

2010-02-10 09:57:32 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Kort dag idag. Jag slutar 12.40, men jag och Johanna måste stanna i skolan till 16 och ha stödundervisning... Just nu sitter vi tillsammans med Robert och letar information till vårt arbete om det fornsvenska språket. Mycket intressant... Jag känner att det här inte är en bra dag. Och som grädde på moset försov jag mig i morse också och fick springa som en idiot för att inte komma för sent. Tur att det är dans imorgon i alla fall! PUSS



På bild: Västgötalagen som skrevs på 1200-talet. Bilder är från Google.


.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu